Vyučující
|
-
Tavel Peter, prof. Ing. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Sebezkušenostní výcvik je rozdělen na 4 semestry, v kterých frekventanti získají účastí ve výcvikových skupinách sebe zkušenost. Frekventanti prezentují své zkušenosti a schopnosti v prolínání s mikrosvětem skupiny a světem vnějším. Vyzkouší si vedení skupiny a změnu role z člena a účastníka ve vedoucího, terapeuta, s následnou zpětnou vazbou od členů i vedoucích skupiny. Lze využít videonahrávku a následně skupinové dění diskutovat. Dochází k posílení a edukaci komunikačních dovedností a jejich předpokladů, jako např. akceptace, kongruence, empatie, autentičnost, zvládání komunikačně obtížných situací, asertivní chování v atmosféře respektu a sociálního bezpečí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je umožnit studentům: - sebepoznání, náhled a vhled do struktury osobního i rodinného vývoje, jeho potencí i patologie - posílení vlastního "já" - konfrontaci s vlastními symptomy a poruchami - náhled do psychosomatických souvislostí - zkušenost s abreakcí, vhledem, učením a dalšími účinnými faktory psychoterapie.
- hledání kapacit ke zvýšení sociální inteligence - zlepšení komunikačních dovedností - posilování odolnosti v sociální zátěži
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KKS/SV3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- povinná účast 80 hodin/90% z dotace na semestr - písemná reflexe
|
Doporučená literatura
|
-
Fromm-Reichmannová. Principy intenzivní psychoterapie..
-
Gabbard, G. O. Dlhodobá psychodynamická psychoterapia.
-
KRATOCHVÍL, S. (2006). Základy psychoterapie. Praha : Portál.
-
Merry, T. Naučte sa byť poradcom.
-
Rieger, Z. Loď skupiny.
-
Seikkula J., Arnkil, T. E. Otevřené dialogy.
-
Yalom, I. D., Leszcz, M. Teorie a praxe skupinové psychoterapie.
|