Vyučující
|
-
Krutílková Eva, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Smyslem předmětu je umožnit studentovi reflektovat své zkušenosti z praxe a podnítit u něj zodpovědnost za vlastní proces učení. V supervizi je prostor pro řešení problémů týkajících se postavení studenta v organizaci, problémů spojených s profesní identitou, s konfrontací různých pojetí náplně a metod sociální práce, vztahů v pracovních týmech, konfrontace mezi kontrolními a pomáhajícími aspekty role, vlivu společenských norem a sociální politiky na osudy konkrétních klientů, rozporu mezi hlásanými a projevovanými etickými postoji, dynamiky moci v komunitách a sociálních zařízeních. Studenti by si v supervizi měli vyjasnit své etické postoje, hodnoty, stereotypy, své profesní preference a budoucí orientaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Smyslem předmětu je umožnit studentovi reflektovat své zkušenosti z praxe a podnítit u něj zodpovědnost za vlastní proces učení. V supervizi je prostor pro řešení problémů týkajících se postavení studenta v organizaci, problémů spojených s profesní identitou, s konfrontací různých pojetí náplně a metod sociální práce, vztahů v pracovních týmech, konfrontace mezi kontrolními a pomáhajícími aspekty role, vlivu společenských norem a sociální politiky na osudy konkrétních klientů, rozporu mezi hlásanými a projevovanými etickými postoji, dynamiky moci v komunitách a sociálních zařízeních. Studenti by si v supervizi měli vyjasnit své etické postoje, hodnoty, stereotypy, své profesní preference a budoucí orientaci.
Student dovede spolupracovat při vytváření supervizního kontraktu, pracovat na formulaci a splnění zakázky pod vedením supervizora, využívat reflexi a získanou zpětnou vazbu pro rozvoj vlastních odborných kompetencí v praxi sociální práce, aktivně spolupracovat v supervizní skupině, poskytovat zpětnou vazbu supervizorovi a supervizní skupině, využívat supervizi při řešení složitých případů klientů, využívat supervizi při obraně vůči stresu a emocionální zátěži, identifikovat svá silná a slabá místa, provádět sebereflexi, průběžně vyhodnocovat splnění cílů supervize.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
100% účast na supervizi.
|
Doporučená literatura
|
|