Vyučující
|
-
Caletková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Snášel Miroslav, Mgr.
-
Šotolová Miloslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Sociální práce s komunitou Sociální práce se skupinou Reformní pojetí sociální práce Radikální sociální práce Kritická sociální práce Antiopresivní přístup Feministické perspektivy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s reformní/radikální/kritickou sociální prací. Studenti se budou orientovat v přístupech, které se využívají při práci s komunitou a se skupinou. Osvojí si znalosti základních principů vybraných reformních přístupů a metod sociální práce. Studenti budou schopni aplikovat získané vědomosti v praxi. Konkrétní dovednosti prokážou v rámci cvičení. Studenti budou umět sestavit návrh komunitního projektu a naplánovat skupinovou práci. Budou umět pracovat se skupinou klientů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KKS/PSTM3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zápočet Aktivní účast ve cvičeních. Docházka je stanovena na 80%. To znamená, že student může chybět 2 x za semestr. Odevzdání návrhu komunitního projektu
|
Doporučená literatura
|
-
GOJOVÁ, A. (2006). Teorie a modely komunitní práce. Ostrava.
-
JANEBOVÁ, R. (2014). Kritické teorie sociální práce.. Hradec Králové.
-
JANEBOVÁ, R. (2014). Teorie a metody sociální práce ? reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Matoušek, O., & Křišťan, A. (2013). Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál.
-
NAVRÁTIL, P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Brno.
-
Navrátil, P. (2014). Reflexivní posouzení v sociální práci s rodinami. Brno: MU.
-
Navrátilová Jitka, Navrátil Pavel. Komunitní plánování jako forma podpory životních projektů. 2009, ISSN 1213-6204.
|