Vyučující
|
-
Kvapilová Bartošová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem je, aby studenti získali schopnost vyhledávat nebo samostatně a systematicky získávat data o sociální skutečnosti, porozumět jim, znát možnosti a limity jejich výpovědní schopnosti a naučit se sociologicky interpretovat nesystematizované informace o svém profesionálním životě a životě svých klientů. Cílem předmětu je seznámit studenty se dvěma základními přístupy v rámci sociálně-vědních výzkumů (kvantitativním a kvalitativním). Kvantitativnímu přístupu bude věnovaná první část předmětu. Studenti se vytvářením týmového projektu naučí logiku práce v kvantitativním paradigmatu. Osvojí si základní výzkumné techniky (standardizovaný rozhovor, dotazník) i možnosti práce s daty. Předmět umožní vhled do způsobů interpretace výsledků z kvantitativních empirických šetření.
Student bude schopen stanovit téma a cíl výzkumu, hlavní otázky a hypotézy, osvojí si tvorbu dotazníku jako hlavní kvantitativní nástroj sběru dat, bude rozumět způsobům výběru vzorku a analýzy dat, včetně jejich interpretace. Po absolvování předmětu dokáže napsat výzkumnou zprávu. Osvojí si sociální práci založenou na důkazech.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Analýza výkonů studenta (test/seminární práce) Rozbor produktů pracovní činnosti studenta. Aktivní účast na hodinách.
|
Doporučená literatura
|
-
Babbie, E. (1995). The Practice of social Research. Belmont.
-
Disman M. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum.
-
Fay, B. (2002). Současná filosofie sociálních věd. Praha.
-
Huff, Darrell. Jak lhát se statistikou.
-
Punch,K.,F. Základy kvantitativního šetření.Praha: Portál, 2008..
|