Vyučující
|
-
Královec Jiří, Mgr. DiS.
-
Královcová Markéta, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Obsah:Vznik a vývoj institucí pečujících o vážně nemocné děti s důrazem na dětskou nemocnici - Téma vztahu, moci a služby v pomáhajících profesích, totální instituce - Proměny v rozpoznávání a chápání potřeb nemocných dětí a jejich rodin, Charta EACH - Koncept family-centred care a rodina jako součást týmu - Využití hry v institucionální péči o děti, představení role herního specialisty a oboru herní práce (zejména nemocniční) - Vznik dětského hospice - a jeho specifika ve srovnání se standardním hospicem, spiritualita a koncept rozšířeného přátelství - Možnosti a limity doprovázení ze strany pomáhajícího profesionála - Mýty, předsudky a úskalí v sociální práci s rodinami vážně nemocných dětí (vybrané kazuistiky) - Praktické a etické mantinely pro další rozvoj sociální práce s touto cílovou skupinou
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
- poskytnout přehled o vývoji a možnostech institucionální péče o vážně nemocné děti a mladé dospělé; - nahlédnout potřeby nemocných dětí a jejich blízkých v širších souvislostech; - představit koncept a principy "family-centred care" - a jejich praktické implikace.
student je schopen porozumět vlivům, které se promítají do praktické podoby institucí pečujících o nemocné děti a jejich blízké; - student dokáže identifikovat základní okruhy potřeb dětí a jejich rodin v souvislosti s vážnou nemocí a možným koncem života; - student dokáže kriticky reflektovat možnosti a limity pomoci, kterou jsou příslušníci pomáhajících profesí, včetně něj samotného, schopni rodinám nabízet.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% docházka - včasné splnění průběžně zadávaných úkolů a aktivní práce během setkání - zpracování krátké závěrečné práce - 6 tříhodinových setkání + 1 setkání víkendové (jedna sobota, 8 učebních hodin)
|
Doporučená literatura
|
|