Předmět: Širší kontext sociální práce v rodinách s vážně nemocnými a hospitalizovanými dětmi a mladými dospělými

« Zpět
Název předmětu Širší kontext sociální práce v rodinách s vážně nemocnými a hospitalizovanými dětmi a mladými dospělými
Kód předmětu KKS/PSSNH
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Královec Jiří, Mgr. DiS.
  • Královcová Markéta, Mgr. DiS.
Obsah předmětu
Obsah:Vznik a vývoj institucí pečujících o vážně nemocné děti s důrazem na dětskou nemocnici - Téma vztahu, moci a služby v pomáhajících profesích, totální instituce - Proměny v rozpoznávání a chápání potřeb nemocných dětí a jejich rodin, Charta EACH - Koncept family-centred care a rodina jako součást týmu - Využití hry v institucionální péči o děti, představení role herního specialisty a oboru herní práce (zejména nemocniční) - Vznik dětského hospice - a jeho specifika ve srovnání se standardním hospicem, spiritualita a koncept rozšířeného přátelství - Možnosti a limity doprovázení ze strany pomáhajícího profesionála - Mýty, předsudky a úskalí v sociální práci s rodinami vážně nemocných dětí (vybrané kazuistiky) - Praktické a etické mantinely pro další rozvoj sociální práce s touto cílovou skupinou

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
- poskytnout přehled o vývoji a možnostech institucionální péče o vážně nemocné děti a mladé dospělé; - nahlédnout potřeby nemocných dětí a jejich blízkých v širších souvislostech; - představit koncept a principy "family-centred care" - a jejich praktické implikace.
student je schopen porozumět vlivům, které se promítají do praktické podoby institucí pečujících o nemocné děti a jejich blízké; - student dokáže identifikovat základní okruhy potřeb dětí a jejich rodin v souvislosti s vážnou nemocí a možným koncem života; - student dokáže kriticky reflektovat možnosti a limity pomoci, kterou jsou příslušníci pomáhajících profesí, včetně něj samotného, schopni rodinám nabízet.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
80% docházka - včasné splnění průběžně zadávaných úkolů a aktivní práce během setkání - zpracování krátké závěrečné práce - 6 tříhodinových setkání + 1 setkání víkendové (jedna sobota, 8 učebních hodin)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr