|
Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem výuky bude například agrese a šikana, závislostní chování, záškoláctví, vandalismus, poruchy příjmu potravy a další typy rizikového chování dětí a mládeže. Dalšími tématy budou také syndrom zavrženého rodiče, výchovná komise a případová konference.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům teoretický rámec pro pochopení rizikového chování u dětí a mládeže. Předmět navazuje na předmět Rizikové chování klientů sociální práce.
Studenti se budou orientovat v rizikovém chování dětí a mládeže, které je nezbytné pro jejich další studium i praxi.
|
|
Předpoklady
|
Předmět navazuje na předmět Rizikové chování klientů sociální práce, proto se od studentů očekávají znalosti z tohoto předmětu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Předmět je zakončen kolokviem. Požadavkem ke splnění předmětu je splnění úkolů a prezentování zadaných úkolů na semináři.
|
|
Doporučená literatura
|
-
FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří. Sociální patologie : analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha, Grada.
-
Miovský, Michal. Konopí a konopné drogy: Adiktologické kompendium. Grada. 2008.
-
MIOVSKÝ, Michal; SKÁCELOVÁ, Lenka; ZAPLETALOVÁ, Jana; NOVÁK, Petr; BARTÁK, Miroslav et al. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha. 2015.
-
MYDLÍKOVÁ, Eva; SLANÝ, Jaroslav a KOVÁČOVÁ, Mariana. Diagnostika syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha. 2021.
|