Vyučující
|
-
Zogata Kusz Agnieszka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Migrace Urbanizace Klimatická změna Genderové rozdíly. Klimatické změny a environmentální otázky v sociálním kontextu Konflikty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti rozuměli základním pojmům a procesům spojeným s globalizací; aby dokázali rozpoznat a pojmenovat příčiny, následky a vzájemné souvislosti globálních problémů a jejich projevů na lokální či regionální úrovni; a aby dovedli definovat, jak tyto problémy určují vývoj humanitárních katastrof či vývoj problémů.
Absolvování předmětu přispěje k tomu, že studenti budou: - znát nejdůležitější globální problémy a dokáže reflektovat jejich příčiny, projevy, následky a vzájemné souvislosti, především ze sociální perspektivy; - vnímat komplexitu globálních problémů a dovede je reflektovat při své práci; - znát aktéry ovlivňující příčiny, následky či způsoby řešení globálních problémů; - umět získávat relevantní informace, porozumět jim a na jejich základě učinit rozhodnutí
|
Předpoklady
|
Úspěšné ukončení předmětu Globální problémy I.
KKS/PSGL1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
Docházka na výuku (dovolená absence: 20 %) Připravenost na a aktivní účast v hodinách podle podrobného sylabu prezentovaného na začátku výuky předmětu Reflexe vybraného pro projekt problému v globálním kontextu podle zadání projektu
|
Doporučená literatura
|
|