Vyučující
|
-
Jurníčková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle kurzu poznatkové: Studenti pochopí význam dobrovolnické činnosti z hlediska společenského i osobního. Budou umět objasnit specifika dobrovolnictví v sociální práci a sociálních službách. Zorientují se v aktuálním stavu výzkumu dobrovolnictví. Cíle podporující kompetence: Studenti na základě vlastní dobrovolnické činnosti rozvinou svou schopnost sebereflexe významu dobrovolnické činnosti ve vztahu k profesnímu i osobnímu růstu. Současně budou kriticky reflektovat zapojení dobrovolníků v rámci sociální práce a sociálních služeb.
Student - porozumí specifikám dobrovolnictví v sociální práci a sociálních službách; - bude znát aktuální stav výzkumu dobrovolnictví ve světě a v ČR; - bude umět připravit, zrealizovat a vyhodnotit projekt dobrovolnické činnosti.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Seminární práce - příklad dobré praxe zapojení dobrovolníků do sociální práce/sociálních služeb. Požadavky: Rozsah: 2 - 3 normostrany. Struktura práce: - Motivace - odůvodnění výběru sociální služby nebo organizace sociální práce. - Objasnění kritérií dobré praxe - podle čeho se pozná, že jde o příklad dobré praxe. - Popis příkladu dobré praxe. - Komentář z pohledu koordinátora dobrovolníků: je možné zpracovat krátkou SWOT analýzu, nebo poukázat na faktory, které ovlivňují zapojení dobrovolníků v dané služby nebo organizaci - očekává se uplatnění poznatků z managementu dobrovolnictví získaných v rámci kurzu. - Komentář perspektivou sociální práce: očekává se náčrt možností teoretického ukotvení daného příkladu, např., které teorie a metody sociální práce/etické hodnoty a principy uvedený příklad demonstruje? - Možnosti a podmínky pro šíření popsaného příkladu v praxi v ČR. 2. SEBEREFLEXE dobrovolnické práce - předpokládá se alespoň zkušenost s jednorázovým dobrovolnictvím (8 hod.). Požadavky: - Rozsah min. 1 normostrana - Struktura sebereflexe: - Motivace výběru dobrovolnické aktivity - Popis dobrovolnické aktivity - Reflexe a sebereflexe přínosů ve vztahu k osobnímu a profesnímu rozvoji (se zaměřením na profesní identitu).
|
Doporučená literatura
|
|