Předmět: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu

« Zpět
Název předmětu Základy kvantitativně orientovaného výzkumu
Kód předmětu KKS/PPZKV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mikulcová Kateřina, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Novák Lukáš, Mgr. et Mgr.
Obsah předmětu
Předmět je zaměřen na základní seznámení s kvantitativní metodologií výzkumu a její aplikací v sociální pedagogice. V průběhu přednášek jsou přibližovány jednotlivé fáze realizace kvantitativního výzkumu od stanovení problému, přes definici hypotéz k jejich statistickému ověřování. Zvláštní pozornost je věnována metodám získávání výzkumných dat, jejich prvotní analýze a analýze závislostí při testování hypotéz. Součástí předmětu je rovněž rozvíjení dovednosti číst a porozumět publikovaným výsledkům výzkumů a schopnosti vytvořit prezentaci výzkumných závěrů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je - získání vědomostí a dovedností k základnímu porozumění kvantitativní metodologii v sociálně pedagogickém výzkumu - získání základních vědomostí o metodách získávání dat a jejich prvotní analýze - osvojení jednoduché statistické analýzy dat - osvojení základních statistických metod pro testování hypotéz - využití získaných vědomostí a dovedností při četbě a porozumění výsledků výzkumů
Studenti předmětu získají znalosti a dovednosti o - teorii kvantitativního metodologického paradigmatu - metodách získávání dat, jejich analýze a užití - jednoduché statistické analýze dat - metodách statistického testování hypotéz - čtení a porozumění výzkumným zprávám a prezentaci výsledků výzkumu
Předpoklady
Předpokladem pro zvládnuté předmětu je schopnost logického myšlení a zvládnutí základních matematických operací.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Předmět je zakončen testem teoretických znalostí a praktických dovedností analytických a statistických metod kvantitativního výzkumu.
Doporučená literatura
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • Swann, J. Pratt, J. Educational research in practice.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní