Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studující budou v rámci předmětu pod dohledem vyučujícího samostatně řešit vybraný výzkumný problém, budou zpracovávat a analyzovat výzkumná data a připravovat závěry pro výzkumnou zprávu. Průběh semináře bude mít pro každého studujícího individualizovaný harmonogram, který bude mít následující části: 1. zadání výzkumného problému 2. konzultace výzkumných metod a problémy při jejich použití 3. realizace výzkumu 4. prezentace výsledků výzkumu Při realizaci výzkumných šetření lze použít kvalitativní i kvantitativní metodologické paradigma, případně i smíšené metody. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zpracování výzkumného projektu v rámci sociální pedagogiky.
Student zvládne definovat výzkumný problém, zvolit k němu adekvátní metodologii, v rámci zvolené metodologie vybrat vhodné výzkumné metody, analyzovat data získaná z výzkumu a připravit podklady pro výzkumnou zprávu.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Před zápisem tohoto předmětu kontaktujte vyučujícího ke konzultaci individualizace semináře. průběžná práce na řešení výzkumného problému
|
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace.
-
Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
|