Vyučující
|
-
Zogata Kusz Agnieszka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifika a výzvy sociální práce s imigranty. Role sociálního pracovníka. Specifika související s právním statusem imigrantů. Sloučení rodiny. Specifika související s odlišnou kulturou imigrantů. Kulturogram při práci s rodinami. Specifika spojené s prací se sociálními sítěmi imigrantů. Specifika práce s rodinami imigrantů. Zranitelné cílové skupiny české integrační politiky (ženy, děti).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je připravit studenty na budoucí práci s imigranty a uprchlíky a poskytnout jim prostor pro hlubší analýzu otázky integrace imigrantů a možnosti řešení s tím souvisejících problémů.
Po dokončení kurzu budou studenti: znát roli sociálního pracovníka pracujícího s imigranty, zejména s ohledem na rodiny; znát základní specifika práce s imigranty, coby klienty sociální práce; znát vybrané metody sociální práce s imigranty, zejména rodinami.
|
Předpoklady
|
otevřenost pro práci v AJ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Připravenost a aktivní účast na hodinách, zejména při diskusích ve týmech. Úspěšné absolvování závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Baláž, R. (2012). Společenské kontexty sociální práce a jejich vliv na práci s?cizinci. Sociální práce / Sociálna práca, 12(4), 134?149..
-
KONSORCIUM NEVLÁDNÍH ORGANIZACÍ PRACUJÍCÍCH S?MIGRANTY. (2018). Integrace cizinců v Česku z pohledu nevládních organizací..
-
Trousil, M. (2007). Úloha a úskalí sociální práce s?imigranty. Sociální práce / Sociálna práca, 2/2007.
|