Název předmětu | Základy kvantitativně orientovaného výzkumu |
---|---|
Kód předmětu | KKS/KPZKV |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je zaměřen na základní seznámení s kvantitativní metodologií výzkumu a její aplikací v sociální pedagogice. V průběhu přednášek jsou přibližovány jednotlivé fáze realizace kvantitativního výzkumu od stanovení problému, přes definici hypotéz k jejich statistickému ověřování. Zvláštní pozornost je věnována metodám získávání výzkumných dat, jejich prvotní analýze a analýze závislostí při testování hypotéz. Součástí předmětu je rovněž rozvíjení dovednosti číst a porozumět publikovaným výsledkům výzkumů a schopnosti vytvořit prezentaci výzkumných závěrů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je - získání vědomostí a dovedností k základnímu porozumění kvantitativní metodologii v sociálně pedagogickém výzkumu - získání základních vědomostí o metodách získávání dat a jejich prvotní analýze - osvojení jednoduché statistické analýzy dat - osvojení základních statistických metod pro testování hypotéz - využití získaných vědomostí a dovedností při četbě a porozumění výsledků výzkumů
Studenti předmětu získají znalosti a dovednosti o - teorii kvantitativního metodologického paradigmatu - metodách získávání dat, jejich analýze a užití - jednoduché statistické analýze dat - metodách statistického testování hypotéz - čtení a porozumění výzkumným zprávám a prezentaci výsledků výzkumu |
Předpoklady |
Předpokladem pro zvládnuté předmětu je schopnost logického myšlení a zvládnutí základních matematických operací.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Předmět je zakončen testem teoretických znalostí a praktických dovedností analytických a statistických metod kvantitativního výzkumu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |