Vyučující
|
-
Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s programem, metodou i výchovným stylem ETV a osvojí si je v tematických oblastech: etické hodnoty, vztahy, rodinný život (resp. ekon. hodnoty, duch. rozměr člověka, životní prostředí). Program etické výchovy probíhá v rámci osvojování jednotlivých, vzájemně navazujících sociálních dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Etická výchova I. je předložit studentům pedagogický nástroj, který směřuje k výchově žáků k prosociálnímu způsobu chování. Motivem jednání je vnitřní potřeba člověka.
Osvojení nových dovedností formou prožitkové pedagogiky. Schopnost orientovat se v životě, základních hodnotách, vytvářet plnohodnotné vztahy, řešit základní lidské problémy.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Student je povinen pracovat se studijní oporou v rámci systému LMS Edis a splnit předepsané úkoly. Je požadována jeho aktivní účast na semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
LENCZ, L., KRIŽOVÁ, O. (2000). Etická výchova: Metodický materiál 1,2,3. Praha.
-
NOVÁKOVÁ, M. a kol. (2006). Učíme etickou výchovu: manuál etické výchovy pro základní a střední školy. Praha.
-
PODMANICKÝ, I., RAJSKÝ, A. (et al.). (2014). Prosociálnosť a etická výchova. Skúsenosti a perspektívy. Trnava.
-
ROCHE OLIVAR, R. (1992). Etická výchova. Bratislava.
|