Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Řecká fraška. 2. Počátky římského dramatu. 3. Římská palliata (Plautus, Terentius). 4. Římská tragédie (Seneca) 5. Římské divadlo v císařské době 6. Kondtrukce budovy římského divadla 7. Křesťanství a divadelní zábava
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s vývojem antického divadla od jeho počátků, přes klasické řecké drama, novou attickou komedii až po římské divadlo a spektakulární římské podívané.
Cílem předmětu je seznámit studenta s vývojem antického divadla od jeho počátků, přes klasické období až po hellenistické a římské období. Studenti by měli získat ucelený přehled o jednotlivých formách antického dramatu a o dalších druzích antického divadla, o způsobu organizace divadelních představení a o konstrukci budovy řeckého a římského divadla.
|
Předpoklady
|
Nevyžaduje žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Aktivní účast na hodině. Absolvování závěrečného kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
Beacham, R. C. Spectacle Entertainments of Early Imperial Rome, New Haven/London 1999..
-
Beacham, R. C. The Roman Theatre and Its Audience, London 1991..
-
Beare, W. The Roman Stage, London 1950..
-
Marshall, C.W. (2006). The Stagecraft and Performance of Roman Comedy. Cambridge.
-
Stehlíková, E. (2005). Antické divadlo. Praha.
-
Stehlíková, E. Římské divadlo, Praha 1993..
|