Vyučující
|
-
Valentová Adéla, Mgr.
-
Šťastná Terezie, Mgr.
-
Přidalová Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Syllabus: 1. Introduction to Academic writing - the purpose of academic writing and its features, common types of academic writing 2. Effective writing process 3. Paragraph - topic sentences, cohesion, coherence 4. Introduction - typical features 5. Body - typical features 6. Presenting argument and discussion, cause and effect, examples, definitions etc. 7. Conclusions - typical features 8. Avoiding plagiarism - summarizing and paraphrasing 9. Conventions - formal register, typical phrases 10. Conventions - reader-friendly style 11. Vocabulary - typical pitfalls, typical academic words 12. Vocabulary - collocations, synonyms, prepositions, articles, punctuation 13. Revision
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Introduction to Academic Writing 1 seznamuje s obecnými zásadami psaní texů v anglickém jazyce v akademickém kontextu napříč různými disciplínami. V rámci cvičení si studenti osvojují jazykové prostředky typické pro psaní anglických akademických textů, dovednosti spojené se správným strukturováním textu a způsoby, kterými se lze vyvarovat plagiátorství.
Prohloubení znalostí a jazykových dovedností souvisejících s psaním akademických textů, správným strukturováním textu, využitím jazykových prostředků pro správnou výstavbu textu. Seznámení s citačními normami a způsoby prevence plagiátorství.
|
Předpoklady
|
středně pokročilá až pokročilá znalost anglického jazyka
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Pro získání kreditů je nezbytná 80% účast na cvičeních a splnění požadavků, které stanoví vyučující pro daný předmět (vypracování všech zadaných úkolů a splnění závěrečného testu).
|
Doporučená literatura
|
-
BAILEY, Stephen. (2018). Academic writing: a handbook for international students. Fifth Edition. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
-
DE CHAZAL, Edward a Julie MOORE. (2013). Oxford EAP: advanced/C1 : a course in English for academic purposes.. Oxford: Oxford University Press.
-
DE CHAZAL, Edward a Sam MCCARTER. (2012). Oxford EAP: a course in English for academic purposes : upper-intermediate/B2.. Oxford: Oxford University Press.
-
HEWINGS, Martin a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills corse for EAP : upper intermediate.. Cambridge: Cambridge University Press.
-
THAINE, Craig, Anthony MANNING a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills corse for EAP : intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
-
ZEMACH, Dorothy E. a Lisa A. RUMISEK. (2003). Academic writing from paragraph to essay. Oxford: Macmillan.
|