Název předmětu | Základy improvizace hudebních doprovodů |
---|---|
Kód předmětu | KHV/UZI@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat termín improvizace se zaměřením na oblast hudby " bleskově reprodukovat septakord, alterované akordy a jeho obraty a průtahy z akordických značek " reprodukovat obouručně melodii na klaviatuře na základě sluchového vjemu " reprodukovat obouručně melodii z listu včetně vlastní harmonizace " analyzovat harmonii složitější lidové nebo populární písně a navrhnout vlastní reharmonizaci " analyzovat hlavní a vedlejší harmonické funkce na základě melodie " modulovat drobnou větu včetně harmonizace hlavními harmonickými funkcemi Témata: Jazzový standard; blesková kompozice; česká lidová píseň a její doprovod, populární píseň z oblasti světové nonartificiální hudby a její pokročilý doprovod, akordické značky (septakordy, nónové akordy, průtažné akordy, alterované akordy) a způsoby jejich převedení do praktické hry, pokročilé ovládání keyboardu, sekvencer. Základní studijní literatura: SVOBODA, M. Praktická jazzová harmonie. Netolice: Jc-Audio, 2013. ISBN 978-80-87132-25-8 Doplňující studijní literatura: MATZNER, A. - POLEDŇÁK, I. - WASSERBERGER, I. (eds.). Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha, 1983.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro splnění předmětu pro studenty s ISP: 1) Prezenční účast v seminářích alespoň 20%, 2) Student(ka) na základě poskytnutých studijních materiálů a 20% účasti v seminářích vypracuje vlastní doprovod k vybrané písni (parametry budou dohodnuty prezenčně v semináři), zaznamená jej audiovizuálně a zašle na email vyučujícímu předmětu. O svém ISP prosím informujte vyučujícího předmětu: filip.krejci@upol.cz |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |