Předmět: Ontogeneze hudebnosti

« Zpět
Název předmětu Ontogeneze hudebnosti
Kód předmětu KHV/UOH@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Luska Jiří, prof. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: " pojmenovat základní hudebně psychologické pojmy jednotlivých tematických oblastí ontogeneze hudebnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku " charakterizovat nejvýznamnější hudebně vývojové teorie a jejich představitele " charakterizovat jednotlivé etapy ontogeneze hudebnosti " posoudit standardní znaky hudebnosti dětí předškolního a mladšího školního věku " rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti " rozlišit základní standardizované diagnostické postupy hudebnosti a jejich představitele Témata: 1-2 Nejvýznamnější vývojové teorie a jejich aplikace v oblasti hudební ontogeneze. 3-4 Ontogeneze vnímání hudby. 5 Vokální projevy a jejich vývoj. 6-7 Apercepčních aktivity. 8 Elementární kompoziční projevy. 9-10 Ontogeneze hudebních schopností (rytmického a tonálního cítění a melodického a harmonického sluchu). 11 Projevy hudební kreativity. 12 Ontogeneze postojů a zájmů. 13-14 Diagnostika hudebnosti v ontogenezi. Základní studijní literatura: LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. LUSKA, J. Vývoj sluchu pro harmonii v ontogenezi. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2006. SEDLÁK, F. Hudební vývoj dítěte. Praha: Editio Supraphon, 1974. VÁŇOVÁ, H. Psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. Doplňující studijní literatura: HARGREAVES, D. J. The Developmental Psychology of Music. New York: Cambridge University Press, 2001. COLWELL, R. (ed.). MENC Handbook of Musical Cognition and Development. Oxford; New York: Oxford University Press, 2006. HALLAM, S., CROSS, I., THAUT, M. (eds.). Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford: Oxford University Press, 2016.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní