| Název předmětu | Ontogeneze hudebnosti |
|---|---|
| Kód předmětu | KHV/UOH@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: " pojmenovat základní hudebně psychologické pojmy jednotlivých tematických oblastí ontogeneze hudebnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku " charakterizovat nejvýznamnější hudebně vývojové teorie a jejich představitele " charakterizovat jednotlivé etapy ontogeneze hudebnosti " posoudit standardní znaky hudebnosti dětí předškolního a mladšího školního věku " rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti " rozlišit základní standardizované diagnostické postupy hudebnosti a jejich představitele Témata: 1-2 Nejvýznamnější vývojové teorie a jejich aplikace v oblasti hudební ontogeneze. 3-4 Ontogeneze vnímání hudby. 5 Vokální projevy a jejich vývoj. 6-7 Apercepčních aktivity. 8 Elementární kompoziční projevy. 9-10 Ontogeneze hudebních schopností (rytmického a tonálního cítění a melodického a harmonického sluchu). 11 Projevy hudební kreativity. 12 Ontogeneze postojů a zájmů. 13-14 Diagnostika hudebnosti v ontogenezi. Základní studijní literatura: LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. LUSKA, J. Vývoj sluchu pro harmonii v ontogenezi. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2006. SEDLÁK, F. Hudební vývoj dítěte. Praha: Editio Supraphon, 1974. VÁŇOVÁ, H. Psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. Doplňující studijní literatura: HARGREAVES, D. J. The Developmental Psychology of Music. New York: Cambridge University Press, 2001. COLWELL, R. (ed.). MENC Handbook of Musical Cognition and Development. Oxford; New York: Oxford University Press, 2006. HALLAM, S., CROSS, I., THAUT, M. (eds.). Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford: Oxford University Press, 2016.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |