Předmět: Hudební nauka a intonace 1

« Zpět
Název předmětu Hudební nauka a intonace 1
Kód předmětu KHV/UN1@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horák Michal, Mgr.
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - znát a aplikovat elementární hudební teorii jako např. číst noty a pomlky v houslovém i basovém klíči - umět zapsat, sluchově analyzovat a vyjmenovat všechny stupnice dur i moll s křížky i bé - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát durový a mollový kvintakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát dominantní septakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst i zahrát kadenci stupnic dur i moll do 4 křížků a 4 bé - znát, rozumět a aplikovat obvyklé výrazy pro tempo, jeho změny, dynamiku a její změny a nejčastěji používanému italskému hudebnímu názvosloví včetně přednesových označení - umět přečíst i zapsat všechny běžné intervaly - prakticky využívat všechny prvky metra a rytmu - umět základní spojování akordů a jejich praktické používání při doprovodu písní - zvládnout rozezpívání a prakticky používat základní taktovací techniku (taktovací schémata, nástup, závěr aj.) Témata: Tón a jeho vlastnosti, rozdělení not a pomlk, posuvky, kvartový a kvintový kruh, základní intervaly, metrum a takt, italské hudební názvosloví, akordy a jejich obraty, dominantní septakord, spojování akordů, základy taktovací techniky, základy hlasové výchovy, značky a zkratky notopisu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP: min. 50% účast v seminářích - znát a aplikovat elementární hudební teorii jako např. číst noty a pomlky v houslovém i basovém klíči - umět zapsat, sluchově analyzovat a vyjmenovat všechny stupnice dur i moll s křížky i bé - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát durový a mollový kvintakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát dominantní septakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst i zahrát kadenci stupnic dur i moll do 4 křížků a 4 bé - znát, rozumět a aplikovat obvyklé výrazy pro tempo, jeho změny, dynamiku a její změny a nejčastěji používanému italskému hudebnímu názvosloví včetně přednesových označení - umět přečíst i zapsat všechny běžné intervaly - prakticky využívat všechny prvky metra a rytmu - umět základní spojování akordů a jejich praktické používání při doprovodu písní - zvládnout rozezpívání a prakticky používat základní taktovací techniku (taktovací schémata, nástup, závěr aj.) Témata: Tón a jeho vlastnosti, rozdělení not a pomlk, posuvky, kvartový a kvintový kruh, základní intervaly, metrum a takt, italské hudební názvosloví, akordy a jejich obraty, dominantní septakord, spojování akordů, základy taktovací techniky, základy hlasové výchovy, značky a zkratky notopisu Základní studijní literatura: Režný, P. Elementární hudební teorie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 9788024422114 Splněný zápočtový test
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní