Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat postavení hudební výchovy na 1. stupni základní školy vymezené RVP ZV (cíle, činnosti, zásady, problematika současného stavu) - orientovat se v aktuální odborné literatuře - stylově interpretovat vybrané písně repertoáru 1. stupně základní školy - vytvářet a realizovat instrumentální doprovody (melodicko-harmonické) vybraných písní repertoáru 1. stupně základní školy - transponovat vybrané písně repertoáru 1. stupně základní školy - prostřednictvím taktovacích gest řídit provedení vybraných písní repertoáru 1. stupně základní školy - teoreticky i prakticky zvládnout problematiku vokálních činností na 1. stupni základní školy - teoreticky i prakticky zvládnout problematiku vokální intonace na 1. stupni základní školy Témata: Teorie a praxe vyučování hudební výchovy na 1. stupni základní školy - didaktické a hudebně psychologické problémy. Hudebně didaktická literatura. Transponování a taktování. Didaktika vokálních činností včetně vokální intonace. Základní studijní literatura: SYNEK, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc: VUP, 2004. ISBN 80-244-0972-0 TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X Doplňující studijní literatura: DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex, 2001. ISBN 80-85300-98-2 KODEJŠKA, Miloš. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v mateřské a základní škole. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-099-5 LIŠKOVÁ, Marie. (ed.) Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: klavírní doprovody k písním v učebnicích pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2009. ISBN 978-80-7235-358-3 SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Praha: SPN, 1985 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani)
V rozsahu náplně daného předmětu.
|