Název předmětu | Philosophy of Education |
---|---|
Kód předmětu | KHV/QPED@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Topics: philosophical, anthropological, historical, sociological, psychological, pedagogical: 1. Education as the Dialogic Dimension of Education in the period of Antiquity (eclecticism), moral direction of Christianity - European Ideals, Importance of Natural Education. Changing views on goals and content of education in the context of social development in selected educators and philosophers (Demokritos, Sokrates, Plato, Aristotle, Seneca, Aurelius, St. Clement, St. Origenes, St. Basil, St. Jerome, St. Ambrose). 2. Education as elevation of human dignity. Education as an instrument of activity, initiative and ability to develop the society. (T. Morus, T. Campanella, F. Bacon, D. E. Rotterdam, F. Rabelais, J. A. Komensky´). 3. Philosophy of Jesuit Education. Philosophical and pedagogical views of the period of the Enlightenment. (J. Locke, J. J. Rousseau, C. A. Helvetius, D. Diderot, F. M. Voltaire, J. B. Basedow). 4. Concept of a man and his education in pedagogical directions of the 19th and 20th centuries. Naturalistic trends, dynamic pedagogy, pedagogical directions, sociological trends, pragmatic pedagogy, existentialist pedagogy, religious pedagogy, experimental pedagogy, pedagogy of culture and values. 5. Education as the basis of pedagogy. Pedagogy as an independent science. System of Educational Teaching. System of Educational Systems (Herbart) 6. Phenomenological approach in pedagogy (Patočka, Palouš, Michálek, Fink), hermeneutic philosophy - hermeneutics as a method in pedagogy, existentialism in philosophy and pedagogy (Rogers, confluet education, Gestaltpadagogik), personalism - dialogue philosophy and pedagogy (Buber), positivism and pedagogy (experimental pedagogy), pragmatic philosophy and pedagogy (James, Dewey), Marxism.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Music Theory and Education (DB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |