Název předmětu | Teorie a dějiny nonartificiální hudby 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NTA1@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Disciplína navazuje na předmět Populární hudební kultura 1, 2 z bakalářského studijního programu Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání a obsahově směřuje k detailnějšímu uchopení dané problematiky. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem nonartificiální hudba, " charakterizovat mezníky ve vývoji nonartificiální hudby první poloviny 20. století, " vysvětlit vývoj a proměny jazzu od začátku 20. století až po bepop, " vyjmenovat a charakterizovat přední americké představitele nonartificiální hudby první poloviny 20. století a jejich tvorbu, " posoudit vliv vybraných hudebních žánrů na celkový vývoj nonartificiální hudby. Témata: počátky neworleanského jazzu a jeho proměny v průběhu století; Ragtime a jeho obrození v průběhu století; swing, bebop, cool jazz; přední představitelé: Scott Joplin, W. C. Handy, Louis Armstrong, Duke Ellington, Benny Goodman, Ray Charles, Miles Davis, Herbie Hancock, Dave Brubeck, George Gershwin, Leonard Bernstein. Základní studijní literatura: DORŮŽKA, L. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha: Mladá fronta, 1981. Doplňující studijní literatura: LÉBL, V. - POLEDŇÁK, I. a kol. Hudební věda II. (kapitola Teorie a dějiny NAH). Praha: SPN, 1988. MATZNER, A. - POLEDŇÁK, I. - WASSERBERGER, I. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha: Supraphon, 1983.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro splnění předmětu pro studenty s ISP: 1) Prezenční účast v seminářích alespoň 20%, 2) Splnění zápočtového testu, jehož termín, forma a rozsah je stanoven během prvního výukového týdne 3) Student(ka) vypracuje seminární práci (VŠ esej) na téma vycházející z oblastí stanovených sylabem tohoto předmětu v rozsahu 5-7 normostran. O svém ISP prosím informujte vyučujícího předmětu: filip.krejci@upol.cz |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |