Název předmětu | Rozbor skladeb 4 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NRS4@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Čtvrtý semestr rozboru skladeb má vést k osvojení analytického instrumentáře na historickém terénu - seznámení s analytickými možnostmi a typy. Cíle: Po absolvování předmětu by měl být student schopen: - připravit samostatně rozbor skladby z různých slohových období, druhů a žánrů, - samostatně aktivizovat a vést seminární skupinu (žáky ve třídách) k analýze skladeb, - písemně vypracovat analýzu skladby (slohové zařazení, charakteristika hudební struktury, harmonie, formy). Témata: 1. L. Janáček: symfonická tvorba. 2. Česká hudba 20. století (L. Janáček, B. Martinů). 3. F. Schubert: písňové cykly. 4. Operní předehry 18. století (W. A. Mozart - Kouzelná flétna). 5. Symfonická tvorba 20. století (I. Stravinskij, S. Prokofjev). Základní studijní literatura: BERNSTEIN, L. The Unanswered question. Six Talks at Harvard. Cambridge: Harvard University Press, 1976. BURKHART, CH. Anthology for Musical Analysis. 2005. COOK, N. Analysis Through Composition. Principles of the Classical Style. Oxfor: Oxfor University Press, 1996. FALTUS, L. - MAREK, Z. Sémantický rozbor skladeb. Brno: 1987. FIELD, C. (Ed.). The Musician´s Guide to Symphonic Music. (Essays from the Eulenburg Scores). Mainz, London: Schott, 1997. HAVLÍK, J. Česká symfonie 1945-1980. Praha: Panton, 1989. HELMS, S. - HOPF, H. Werkanalyse in Beispielen. Regensburg: G. Bosse Verlag, 1986. HOPKINS, A. The Nine Symphonies of Beethoven. Hants, Scolar Press, 1996. JANEČEK, K. Hudební formy. Praha: SNKLHU, 1958. Doplňující studijní literatura: KOFROŇ, P. Třináct analýz. Praha: H& H, 1996. LA MOTTE, D. Musikalische Analyse. Kassel: Bärenreiter, 1990. LAYTON, R. A Guide to the Concerto. Oxford: Oxford Unioversity Press, 1996. LAYTON, R. A Guide to the Symphony. Oxford, New York. Oxford University Press, 1995. ROEDER, M.T. A History of the Concerto. Oregon: Amadeus Press, 1994. ŠTĚDROŇ, M. Sedm analýz. Brno: 1999. ZASLAW, N. Mozart´s Piano Concertos. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1996.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro splnění předmětu pro studenty s ISP: 1) Ústní referát na téma z programu analyzovaných skladeb a dle harmonogramu daného semestru. 2) Aktivní účast na semináři on-line/fyzicky dle časových možností studenta. 3) Předmět je zakončen zápočtem, kde student prokáže schopnost samostatně analyzovat libovolnou skladbu z programu daného semestru. Termín pro splnění podmínek udělení zápočtu (ad 1 a 2) je v posledním výukovém týdnu semestru. Podkladové materiály (partitury a nahrávky skladeb) jsou uloženy http://khv.upol.cz/work-area.php?kat=pedagogove&path=dokumenty/work-area/pedagogove/Vit%20Zouhar/Rozbor%20skladeb login: student heslo: student On-line stream seminářů je určen pouze pro studenty: a) ISP b) na zahraničním studijním pobytu c) dlouhodobě nemocné https://cesnet.zoom.us/j/2934306058 |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |