Název předmětu | Hudebně psychologická diagnostika 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NPD1@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na získání kompetencí pro uplatnění typických hudebně diagnostických strategií ve výzkumné a pedagogické práci. Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: " pojmenovat základní hudebně psychologické pojmy jednotlivých tematických oblastí, " definovat oblasti uplatnění hudební diagnostiky, " rozlišit znaky standardizovaných a nestandardizovaných zkoušek hudebnosti, " charakterizovat nejvýznamnější diagnostické nástroje a jejich představitele, " posoudit standardní znaky hudebnosti dětí mladšího a středního školního věku a adolescence, " rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti. Témata: Znaky hudebnosti jako předmět hudební diagnostiky. Diagnostika hudebních schopností. Nestandardizované testy hudebních schopností - přehled. Standardizované testy hudebních schopností - přehled. Hudební vkus. Diagnostika hudebních zájmů a postojů. Reliabilita a validita testů. Elementová hudební psychologie a diagnostika. C. Stumpf. Testy C. E. Seashora a H. Winga. Testová baterie A. Bentleyho. Základní studijní literatura: KRAFFT, T. - SEMKE, E. Test nadání. Praha: Euromedia Group, 2003. LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. SVOBODA, M. (ed.) - KREJČÍŘOVÁ, D. - VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. Doplňující studijní literatura: COLWELL, R. - RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP Docházka alespoň 50%. Vypracovat písemně charakteristiku dvou diagnostických testových baterií (Seashore, Wing, Bentley nebo Gordon) v rozsahu 2NS a odeslat garantovi předmětu do 15.12.2023. Vypracovat baterii testů hudebních schopností na portále Netmustesting. T: do 15.12.2023. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |