Název předmětu | Hudebně edukační kurz 4 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NHK4@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurzy, přednášky, semináře, workshopy, besedy a performance tuzemských a zahraničních odborníků a vynikajících učitelů ze školní praxe zaměřené zejména na inovativní edukační metody, problematiku hudební výchovy ve školní praxi a na aktuální témata rozvíjející standardní škálu hudebních a hudebně pedagogických kompetencí studentů získávaných v rámci studijního programu. Studenti si jednotlivé akce vybírají z nabídky v rozsahu minimálně 13 hodin. Cíle: Reflexe aktuálních témat hudební edukace z pohledu tuzemských a zahraničních odborníků a vynikajících učitelů z praxe. Témata: Hudba a hudební výchova na 2. a 3. stupni škol - současné trendy v ČR i v zahraničí, školní vzdělávací program, zprostředkování hudby, hudebně animační programy Slyšet jinak, mimoškolní hudební výchova, tvořivost v hudební výchově, výroba a využití netradičních hudebních nástrojů, hudební výchova a moderní technologie, etnická hudba a tanec, další vzdělávání pedagogických pracovníků, ad. Metodické materiály k jednotlivým kurzům, přednáškám, seminářům, workshopům, besedám a performancím. Studijní literatura: COUFALOVÁ, G., MEDEK, I., SYNEK, J.: Hudební nástroje jinak. Brno: JAMU, 2013. ISBN 978-80-7460-037-1. DIMÉNY, J. Zvuk jako hra. Praha: Panton, 1992. ISBN 80-7039-152-9 GLOVER, J. Children Composing 4-14. London: RoutledgeFalmer, 2000. ISBN 978-0-41-523073-5 HICKEY, M. Music Outside the Lines: Ideas for Composing in K-12 Music Classrooms. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-982679-7 KASCHUB, M. - SMITH, J. P. (eds.). Composing Our Future: Preparing Music Educators to Teach Composition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-983229-3 KOPECKÝ, J., SYNEK, J., ZOUHAR, V.: Hudební hry jinak. Brno: JAMU, 2014. ISBN 978-80-7460-066-1 MEDEK, I., SYNEK, J., ZOUHAR, V.: Composing in the Classroom. Brno: JAMU, 2014. ISBN 978-80-7460-065-4 ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-928-6 TILLMAN, J. 40 Music Games to Make and Play. London: Macmillan Education, 1983. ISBN 978-0-33-332879-8 VÁŠA, P. Fyzické básnictví. Brno: Host, 2011. ISBN 978-80-7294-566-5
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP: kurz lze absolvovat pouze prezenčně, výuka probíhá blokově. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |