Název předmětu | Didaktika HV a pedagogická praxe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/NDH2@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Hudebně didaktická disciplína, v níž student získá teoretické znalosti a seznámí se s různými edukačními postupy při nácviku hudebních činností. Akcent je rovněž kladen na získání metodických dovedností především pro nácvik vícehlasého zpěvu, instrumentální a poslechové činnosti. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vykonávat výchovně vzdělávací činnost na 2. stupni základních škol a na středních školách ve všech složkách HV (vokální, poslechová, instrumentální, pohybová, nauková a elementárně kompoziční), " vytvářet vlastní učební dokumenty vycházející z rámcových vzdělávacích programů pro základní a střední školy, " stanovit cíl výukové jednotky a připravit si provázané činnosti vedoucí k jeho splnění, " akceptovat individuální schopnosti a dovednosti žáků při nácviku, prověřování a hodnocení, " získané poznatky tvořivě aplikovat ve vyučovacích postupech a činnostech během pedagogické praxe a provést následné sebehodnocení, " vést žáky k tvořivým činnostem. Témata: Specifika edukačního procesu v HV. Vícehlasý zpěv, instrumentální hra, poslechové činnosti, hudebně pohybové činnosti, hudební tvořivost. Základní studijní literatura: DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Ostrava: MONTENAX, 2004. GAUSSE, F. Počátky moderních proudů v naší hudební výchově. Praha: Supraphon, 1999. GREGOR, V. - SEDLICKÝ, T. Dějiny hudební výchovy v českých zemích a na Slovensku. Praha: Supraphon, 1990. GRECMANOVÁ, H. - URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Heslo "hudební výchova". In. Slovník české hudební kultury. Praha: Supraphon, 1999. HERDEN, J. My pozor dáme a nejen posloucháme. Praha: Sciencia, 1997. HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. HURNÍK, I. Umění poslouchat hudbu, Praha: Supraphon 1978. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha: SPN, 1984. ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998. Doplňující studijní literatura: HOLAS, M. Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha: Ritornel, 1999. STIBOROVÁ, Z. Cvičení z didaktiky HV. Ostrava: PdF OU, 1982.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |