Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - správně metodicky vést hlasovou a pěveckou výchovu v mateřské škole - vybrat a nacvičit vhodný písňový repertoár s ohledem na schopnosti a dovednosti dětí - doprovázet zpěv dětí na hudební nástroj (melodicko-harmonický) - definovat psychologické aspekty hudebního rozvoje dětí předškolního věku - využívat jednoduché písně a říkanky k rytmizaci, melodizaci, instrumentaci a pohybovému ztvárnění Témata: Hlasová výchovou dětí předškolního věku, práce s dechem, osvojování pěveckých dovedností v přirozeném hlasovém projevu, nácvik jednohlasé písně, transponování, taktování, hygienické návyky při zpěvu, psychologické aspekty hudebního rozvoje dětí předškolního věku, výběr písní a metodická prací s nimi, význam kreativity pro rozvoj hudebnosti dětí v MŠ a metody rozvoje tvořivých schopností dětí. Základní studijní literatura: LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 1. Praha, 1989. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 2. Praha, 1991. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 3. Praha, 1991. Doplňující studijní literatura: TICHÁ, Alena a RAKOVÁ Milena. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-100-6 ŠIMANOVSKÝ Zdeněk a TICHÁ Alena. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 1999. ISBN 978-80-262-0527-2 TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X. ZEZULA, Jiří a kol. Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN, 1987. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani ) JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-750-3.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|