Lecturer(s)
|
-
Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
-
Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Course content
|
The contents of the subject correspond with the stipulated goals of this subject.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture
|
Learning outcomes
|
Quintaccords - minor, major. Dominant septaccord. D7-T, T-S, T-D, etc. Transpositions, harmonization.
Knowledge covering the subject.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
Compulsory participation in tutorials (or seminars). Theoretical knowledge pertaining to the given issues, and if need be also the related practical skills.
|
Recommended literature
|
-
Klapil, P. (2007). Napříč tonální harmonií. Olomouc: VUP.
-
Kofroň, J. (2002). Učebnice harmonie. Praha.
-
Režný, P. (2005). Elementární hudební teorie II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Režný, P. (2005). Elementární hudební teorie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Šimanovský, Z., & Tichá, A. (2007). Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál.
-
Šimanovský, Z. (2007). Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál.
-
Šimanovský, Z. (2011). Hry s hudbou, pohybem a zpěvem pro děti a mládež. [Praha]: Portál.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. (2000). Písničky a jejich dramatizace.. Praha : Portál.
-
Tichá, A. (2005). Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Praha: Portál.
|