Název předmětu | Hudební nauka a intonace 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KUN2Q |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - znát a aplikovat elementární hudební teorii jako např. číst noty a pomlky v houslovém i basovém klíči - umět zapsat, sluchově analyzovat a vyjmenovat všechny stupnice dur i moll s křížky i bé - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát durový a mollový kvintakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát dominantní septakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst i zahrát kadenci stupnic dur i moll do 4 křížků a 4 bé - znát, rozumět a aplikovat obvyklé výrazy pro tempo, jeho změny, dynamiku a její změny a nejčastěji používanému italskému hudebnímu názvosloví včetně přednesových označení - umět přečíst i zapsat všechny běžné intervaly - prakticky využívat všechny prvky metra a rytmu - umět základní spojování akordů a jejich praktické používání při doprovodu písní - zvládnout rozezpívání a prakticky používat základní taktovací techniku (taktovací schémata, nástup, závěr aj.) Témata: Tón a jeho vlastnosti, rozdělení not a pomlk, posuvky, kvartový a kvintový kruh, základní intervaly, metrum a takt, italské hudební názvosloví, akordy a jejich obraty, dominantní septakord, spojování akordů, základy taktovací techniky, základy hlasové výchovy, značky a zkratky notopisu Základní studijní literatura: Režný, Pavel. Elementární hudební teorie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 9788024422114. Doplňující studijní literatura: Zenkl, Luděk. ABC hudební nauky. Praha: Supraphon, 1991. Daniel, Ladislav. Intonační cvičení - Diatonika. Praha: Panton, 1980.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |