Předmět: Hudební nauka a intonace 1

« Zpět
Název předmětu Hudební nauka a intonace 1
Kód předmětu KHV/KUN2Q
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - znát a aplikovat elementární hudební teorii jako např. číst noty a pomlky v houslovém i basovém klíči - umět zapsat, sluchově analyzovat a vyjmenovat všechny stupnice dur i moll s křížky i bé - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát durový a mollový kvintakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst, sluchově analyzovat i zahrát dominantní septakord včetně jeho obratů - umět zapsat, přečíst i zahrát kadenci stupnic dur i moll do 4 křížků a 4 bé - znát, rozumět a aplikovat obvyklé výrazy pro tempo, jeho změny, dynamiku a její změny a nejčastěji používanému italskému hudebnímu názvosloví včetně přednesových označení - umět přečíst i zapsat všechny běžné intervaly - prakticky využívat všechny prvky metra a rytmu - umět základní spojování akordů a jejich praktické používání při doprovodu písní - zvládnout rozezpívání a prakticky používat základní taktovací techniku (taktovací schémata, nástup, závěr aj.) Témata: Tón a jeho vlastnosti, rozdělení not a pomlk, posuvky, kvartový a kvintový kruh, základní intervaly, metrum a takt, italské hudební názvosloví, akordy a jejich obraty, dominantní septakord, spojování akordů, základy taktovací techniky, základy hlasové výchovy, značky a zkratky notopisu Základní studijní literatura: Režný, Pavel. Elementární hudební teorie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 9788024422114. Doplňující studijní literatura: Zenkl, Luděk. ABC hudební nauky. Praha: Supraphon, 1991. Daniel, Ladislav. Intonační cvičení - Diatonika. Praha: Panton, 1980.
V rozsahu náplně daného předmětu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
Doporučená literatura
  • Daniel, L. (1980). Intonační cvičení - Diatonika.. Praha.
  • Daniel, L. (1980). Intonační cvičení - Chromatika.. Praha.
  • Zenkl, L. (1991). ABC hudební nauky. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní