Název předmětu | Nástrojové praktikum (keyboard) 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KUK1Q |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat takt, tóninu a dynamiku na základě notového zápisu jednoduché lidové nebo populární písně, - bleskově reprodukovat kvintakord a jeho obraty na základě akordické značky, - reprodukovat melodii na klaviatuře na základně sluchového vjemu, - realizovat vhodný způsob obouručního doprovodu jednoduché lidové nebo populární písně, - aplikovat hlavní harmonické funkce na základě analýzy melodie. Témata: Lidová píseň a její doprovod, jednoduchá populární píseň z oblasti tuzemské i světové nonartificiální hudby a její doprovod, akordické značky a způsoby jejich převedení do praktické hry, základy ovládání keyboardu, automatický doprovod keyboardu, volba zvukového rejstříku. Základní studijní literatura: Já, písnička. 1. díl, Zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu [hudebnina]. Cheb: Music, 1993. 114 s. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 2. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2003. 199 s. ISBN 80-86385-21-3. Doplňující studijní literatura: KODEJŠKA, Miloš. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v mateřské a základní škole. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-099-5 LIŠKOVÁ, Marie. (ed.) Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: klavírní doprovody k písním v učebnicích pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2009. ISBN 978-80-7235-358-3. MATZNER, Antonín. - POLEDŇÁK, Ivan. - WASSERBERGER, Igor. (eds.) Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha, 1983. Manuály elektronických klávesových nástrojů.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |