Název předmětu | Základy improvizace klavírních doprovodů |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KUIDQ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat termín improvizace se zaměřením na oblast hudby, - bleskově reprodukovat septakord, alterované akordy a jeho obraty a průtahy z akordických značek, - reprodukovat obouručně melodii na klaviatuře na základě sluchového vjemu, - reprodukovat obouručně melodii z listu včetně vlastní harmonizace, - analyzovat harmonii složitější lidové nebo populární písně a navrhnout vlastní reharmonizaci, - analyzovat hlavní a vedlejší harmonické funkce na základě melodie, - modulovat drobnou větu včetně harmonizace hlavními harmonickými funkcemi. Témata: Jazzový standard; blesková kompozice; česká lidová píseň a její doprovod, populární píseň z oblasti světové nonartificiální hudby a její pokročilý doprovod, akordické značky (septakordy, nónové akordy, průtažné akordy, alterované akordy) a způsoby jejich převedení do praktické hry, pokročilé ovládání keyboardu, sekvencer. Základní studijní literatura: SVOBODA, Milan. Praktická jazzová harmonie. Netolice: Jc-Audio, 2013. 381 s. ISBN 978-80-87132-25-8. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 2. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2003. 199 s. ISBN 80-86385-21-3. Doplňující studijní literatura: MATZNER, Antonín. - POLEDŇÁK, Ivan. - WASSERBERGER, Igor. (eds.) Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha: Supraphon, 1983.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |