Název předmětu | Dějiny hudby 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KUD1Q |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je, aby studenti získali všeobecné povědomí o vývoji evropské a české hudby od nejstarších dob po 2. polovinu 20. století. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a charakterizovat specifika jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby - vysvětlit souvislosti a vzájemný vztah mezi vývojem hudby a obecnými dějinami, respektive dalšími uměleckými oblastmi (především výtvarným uměním) - zasadit vývoj české hudby do kontextu hudby evropské - vysvětlit a celkově zhodnotit význam a přínos hlavních představitelů jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby (na základě znalosti stěžejních skladeb těchto autorů) - analyzovat a popsat stylové odlišnosti jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby na základě aktivního poslechu nahrávek vybraných skladeb - definovat a vysvětlit základní hudební formy - definovat a vysvětlit základní hudební terminologii (ve vztahu k dějinám hudby) Témata: - periodizace dějin hudby - hudba pravěku a starověku - dějiny evropské hudby období středověku, renesance, baroka, klasicismu, romantismu - hlavní vývojové tendence evropské hudby 20. století
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |