Název předmětu | Rozbor skladeb 3 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KNRS3 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Třetí semestr rozboru skladeb má vést k osvojení analytického instrumentáře na historickém terénu - seznámení s analytickými možnostmi a typy. Cíle: Po absolvování předmětu by měl být student schopen: - připravit samostatně rozbor skladby z různých slohových období, druhů a žánrů - písemně vypracovat analýzu skladby (slohové zařazení, charakteristika hudební struktury, harmonie, formy) Témata: 1. A. Vivaldi: Čtvero ročních dob. 2. W. A. Mozart: houslové koncerty. 3. J. Haydn: symfonie. 4. W. A. Mozart: symfonie. 5. L. v. Beethoven: symfonie. 6. B. Smetana: Má vlast. Základní studijní literatura: BERNSTEIN, L. The Unanswered question. Six Talks at Harvard. Cambridge: Harvard University Press, 1976. BURKHART, CH. Anthology for Musical Analysis. 2005. FALTUS, L., MAREK, Z. Sémantický rozbor skladeb. Brno: 1987. FIELD, C. (Ed.) The Musician´s Guide to Symphonic Music. (Essays from the Eulenburg Scores). Mainz, London: Schott, 1997. HAVLÍK, J. Česká symfonie 1945-1980. Praha: Panton 1989. HELMS, S.-HOPF, H. Werkanalyse in Beispielen. Regensburg, G. Bosse Verlag, 1986. HOPKINS, A. The Nine Symphonies of Beethoven. Hants, Scolar Press, 1996. JANEČEK, K. Hudební formy. Praha: SNKLHU, 1958. KOFROŇ, P. Třináct analýz. Praha: H& H, 1996. Doplňující studijní literatura: LAYTON, R. A Guide to the Concerto. Oxford: Oxford Unioversity Press, 1996. LAYTON, R. A Guide to the Symphony. Oxford, New York. Oxford University Press, 1995. ROEDER, M.T. A History of the Concerto. Oregon: Amadeus Press, 1994. ŠTĚDROŇ, M. Sedm analýz. Brno: 1999. ZASLAW, N. Mozart´s Piano Concertos. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1996.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |