Název předmětu | Teorie a dějiny NA hudby 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KNNA2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem nonartificiální hudba, - stručně charakterizovat mezníky ve vývoji nonartificiální hudby od britské invaze po současnost, - vyjmenovat stěžejní žánry nonartificiální hudby od britské invaze po současnost, - vyjmenovat a charakterizovat přední představitele nonartificiální hudby z období od britské invaze dodnes a jejich tvorbu, - posoudit míru a způsob vlivu sociokulturního kontextu doby (70. léta 20. stol.) a místa (převážně Velká Británie) působení předních představitelů nonartificiální hudby na jejich tvorbu, - posoudit vliv probraných žánrů na celkový vývoj nonartificiální hudby, - analyzovat nově vznikající představitele a jejich tvorbu, přiradit je k jednotlivým žánrům podle charakterových znaků a vytvářet úlohy v návaznosti na potřeby výuky Témata: The Beatles a jejich význam pro nonartificiální hudbu dnes; britská invaze a její dopady; hard rock; psychedelický rock; progresivní rock; punk; new wave; metal; přední představitelé: Beatles; The Who; Cream; Led Zeppelin; Jimi Hendrix; Pink Floyd; Emerson, Lake and Palmer; Genesis; Queen; Sex Pistols; Dire Straits; Police a Sting; Eric Clapton; Joe Cocker. Základní studijní literatura: DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha: Máj, 1981. Doplňující studijní literatura: Matzner, A., Poledňák, I., Wasserberger, I., ed. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha, 1983. Lébl, V. - Poledňák, I. a kol. Hudební věda II. (kapitola Teorie a dějiny NAH). Praha: SPN, 1988.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |