Název předmětu | Hudební estetika a sociologie 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KNES2 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Předmět zprostředkovává studentům základní terminologii a dějiny hudební estetiky období romantismu a 20.-21.století. Cíle: Po absolvování předmětu: - by měl být student schopen definovat základní pojmy z oboru hudební estetiky - by měl být student schopen interpretovat základní texty z období romantismu a 20.-21.století. - by měl být student schopen formulovat a argumentovat estetické soudy na základě získaných znalostí z hudební estetiky období romantismu a 20.-21.století. Témata: Hudební estetika 19. století; nové trendy v hudební estetice 20.-21. století. Základní studijní literatura: HEENSKMANN, W. - LOTTER, K. Estetický slovník. Praha: 1995. ISBN 80-205-0478-8. HANSLICK, E. O hudebním krásnu. Praha: Supraphon, 1973. FUKAČ, J. Hudební estetika jako konkretizace obecné estetiky a muzikologická disciplína. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6872-8. LÉBL, V. - POLEDŇÁK, I. a kol. Hudební věda II. (kapitola Hudební sociologie). Praha: SPN, 1988. VIČAR, J. - DYKAST, R. Hudební estetika. Praha: Akademi múzických umění, 1998. ISBN 80-85883-30-9. Doplňující studijní literatura: ADORNO, T. W. Essays on Music. Berkeley: University of California Press, 2002. ADORNO, T. W. Philosophy of Modern Music. New York: Seabury Press, 1973. SCRUTON, R. The Aesthetics of Music. Oxford University Press, 1997. BUCKNELL, B. Literary Modernism and Musical Aesthetics. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-66028-9. DAVIES, S. Musical Meaning and Expression. London: Cornell University Press, 1994.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |