Název předmětu | Didaktika hudební výchovy a nás. praxe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/KNDH2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vykonávat výchovně vzdělávací činnost na základních, středních školách a uměleckých školách ve všech složkách HV (vokální, poslechová, instrumentální, pohybová, nauková a elementárně kompoziční) - bude schopen vytvářet vlastní učební dokumenty v rámci rámcových vzdělávacích programů pro základní, střední a základní umělecké školy a pokračovat i v prohlubování své profesní kvalifikace - stanovit cíl výukové jednotky a připravit si provázané činnosti pro žáky vedoucí k jejich splnění - akceptovat individuální schopnosti a dovednosti žáků při prověřování a hodnocení - získané poznatky tvořivě aplikovat ve vyučovacích postupech a činnostech během pedagogické praxe a provést následné sebehodnocení Témata: Didaktické zásady ve výuce Hv, typy výukových jednotek, struktura hodiny, práce s písní, vícehlasý zpěv, instrumentální hra, Orffuv instrumentář, poslechové činnosti, hudebně-pohybové činnosti, hudební tvořivost. Základní studijní literatura: DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Olomouc: 2004. GAUSSE, F. Počátky moderních proudů v naší hudební výchově. Praha: Supraphon, 1999. GREGOR, V. - SEDLICKÝ, T. Dějiny hudební výchovy v českých zemích a na Slovensku. Praha: 1990. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha: SPN, 1984 Doplňující studijní literatura: HOLAS, M. Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha: Ritornel, 1999. STIBOROVÁ, Z. Cvičení z didaktiky HV. Ostrava: PdF OU, 1982. Hurník, I. Umění poslouchat hudbu, Praha: Supraphon 1978
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |