Předmět: Didaktika hudební výchovy a nás. praxe 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika hudební výchovy a nás. praxe 2
Kód předmětu KHV/KNDH2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Šiřická Jarmila, Mgr.
Obsah předmětu
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vykonávat výchovně vzdělávací činnost na základních, středních školách a uměleckých školách ve všech složkách HV (vokální, poslechová, instrumentální, pohybová, nauková a elementárně kompoziční) - bude schopen vytvářet vlastní učební dokumenty v rámci rámcových vzdělávacích programů pro základní, střední a základní umělecké školy a pokračovat i v prohlubování své profesní kvalifikace - stanovit cíl výukové jednotky a připravit si provázané činnosti pro žáky vedoucí k jejich splnění - akceptovat individuální schopnosti a dovednosti žáků při prověřování a hodnocení - získané poznatky tvořivě aplikovat ve vyučovacích postupech a činnostech během pedagogické praxe a provést následné sebehodnocení Témata: Didaktické zásady ve výuce Hv, typy výukových jednotek, struktura hodiny, práce s písní, vícehlasý zpěv, instrumentální hra, Orffuv instrumentář, poslechové činnosti, hudebně-pohybové činnosti, hudební tvořivost. Základní studijní literatura: DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Olomouc: 2004. GAUSSE, F. Počátky moderních proudů v naší hudební výchově. Praha: Supraphon, 1999. GREGOR, V. - SEDLICKÝ, T. Dějiny hudební výchovy v českých zemích a na Slovensku. Praha: 1990. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha: SPN, 1984 Doplňující studijní literatura: HOLAS, M. Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha: Ritornel, 1999. STIBOROVÁ, Z. Cvičení z didaktiky HV. Ostrava: PdF OU, 1982. Hurník, I. Umění poslouchat hudbu, Praha: Supraphon 1978
V rozsahu náplně daného předmětu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
Doporučená literatura
  • Stiborová, Z. (1982). Cvičení z didaktiky HV. Ostrava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství hudební výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní