Předmět: Didaktika HV 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika HV 2
Kód předmětu KHV/KMH2Q
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - správně metodicky vést rytmické, hudebně pohybové, instrumentální a poslechové činnosti v mateřské škole - respektovat metodická a estetická pravidla při práci s písní a skladbou - zpěv, hra na tělo, pohybové vyjádření hudby, elementární pohybová choreografie, práce s vybranou poslechovou skladbou, využití snadno ovladatelných dětských hudebních nástrojů, využití jednoduchých nástrojů vlastní výroby - orientovat se v současných vývojových trendech hudební pedagogiky včetně odborné literatury - využívat metodické pomůcky a technologické vybavení Témata: Práce s vybranou písní - zpěv, hra na tělo, pohybové vyjádření hudby, elementární pohybová choreografie, metody práce s vybranou poslechovou skladbou, využití snadno ovladatelných dětských hudebních nástrojů v hudebních činnostech a hudebních nástrojů vlastní výroby, metody rozvíjení dětské hudební kreativity s praktickými ukázkami. Znalost oborové literatury a její využití, vývojové trendy v současné světové hudební pedagogice, využití pomůcek a technologického vybavení. Základní studijní literatura: LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 1. Praha, 1989. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 2. Praha, 1991. KODEJŠKA, Miloš a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební výchova dětí předškolního věku. 3. Praha, 1991. Doplňující studijní literatura: ŠIMANOVSKÝ Zdeněk, TICHÁ Alena a BUREŠOVÁ Věra. Písničky a jejich dramatizace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-71784-77-X TICHÁ Alena - RAKOVÁ Milena - ŠTÍPLOVÁ, Ljuba. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-543-1. Zezula, Jiří a kol. Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN, 1987. JISTEL, Petr. Poslech hudby v MŠ a 1. tř. ZŠ. Praha: Muzikservis, 1997. 1 zvuková kazeta. KURKOVÁ, Libuše. Hudebně pohybové hry v mateřské škole. Praha, 1989. JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-750-3.
V rozsahu náplně daného předmětu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
Doporučená literatura
  • Daniel, L. (1992). Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní