Vyučující
|
-
Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - harmonicky analyzovat dětské písně umělé i lidové - zharmonizovat jednohlasou píseň v dur i v moll - umět prakticky využívat základní a vedlejší harmonické funkce - dokázat všechny písně i s doprovodem zahrát na klavír Témata: Akordy v dur a mollové tónině, pravidla spojování akordů, hlavní a vedlejší akordy, kadence v dur a moll, způsoby doprovodů, praktické používání harmonických funkcí Základní studijní literatura: Kofroň, J.: Učebnice harmonie. Praha: Editio Bärenreiter, 2010 Doplňující studijní literatura: Šimanovský, Z., Tichá, A.: Hrajeme si s písničkou. Praha: Portál, 2012 Petržela, Z.: Veselé písničky. Praha: Portál, 2007 Beránková, E.: Lidové písničky a koledy. Praha: Portál, 2004
V rozsahu náplně daného předmětu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
|
Doporučená literatura
|
-
Notový materiál.
-
Antonín Modr. (1960). Harmonie v otázkách a odpovědích. Panton, Praha.
-
Jaroslav Kofroň. (1981). Učebnice harmonie. Supraphon, Praha.
|