- anamnéza vstupní úrovně digitální kompetence studentů (velmi často bývá v rámci jediné skupiny značně nehomogenní) - seznámení studentů s hudebním hardwarem, jeho stratifikací a specifikacemi, - seznámení studentů s hudebním softwarem jeho stratifikací, specifikacemi, popřípadě výhodami a nevýhodami jednotlivých SW, - tvorba konkrétních digitálních hudebních projektů na základě SW a HW, se kterými byli studenti obeznámeni - zhodnocení a export auditivních digitálních výstupů.
|
Obsahem předmětu je tvorba, záznam a editace zvuku a hudby pomocí počítače a hudebního softwaru. Studenti se prostřednictvím konkrétních úkolů seznamují s hudebními aplikacemi, virtuálními hudebními nástroji a jejich možnostmi a praktickým využitím. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat základní pojmy dané problematiky, - orientovat se v hudebním hardwaru (MIDI kontrolery, mikrofony, zvukové karty atp.) - orientovat se v hudebním softwaru (zejména v nejběžnějších DAW - př. Steinberg Cubase, Logic Pro apod.), základech zvukové techniky a v oblasti tvorby, editace a zpracování zvuku, nahrávek a dalšího hudebního materiálu pomocí počítače a hudebních aplikací, - samostatně vytvořit elementární hudební projekty (záznam zvuku, mluveného slova, zpěvu, koncertu, sboru, vytvoření vlastních nahrávek, hudebních podkladů, apod.), - využít počítač ve své pedagogické či umělecké praxi. Témata: Hudební software a hardware, Digital Audio Workstation aplikace, audio a MIDI soubory, MIDI kontrolery, tvorba, záznam a editace zvuku. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - aktivně využívat digitální technologie ve výuce HV, - samostatně pracovat s nejběžnějším hudebním softwarem a hardwarem dle potřeb HV, - samostatně řešit problémy spojené s provozem HW a SW, - samostatně se v dané oblasti rozvíjet.
|
-
Garrigus, S.R. (2003). Cakewalk. Nahrávání, úpravy a mixování hudby na počítači. Brno: Computer Press.
-
Jirásek, O. (2001). Skládáme a aranžujeme hudbu na počítači. Brno: Computer Press.
-
Pogue, D. (1997). Finale: učebnice počítačové notace. Praha: KLP.
-
Sedláček, M. (2011). Multimediální technologie z hlediska jejich využití v hudební výchově na středních školách ČR. Brno.
-
Vičar, J. (1998). Dodatky k Finale, učebnici počítačové notace. Praha: FF UK.
|