Název předmětu | Souborová hra 4 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/BSH4@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty se souborovou praxí hry v komorních souborech a repertoárem pro různá nástrojová obsazení a jejich možným využitím ve školní praxi. Kromě běžného klasicko-romantického repertoáru pro komorní obsazení bude věnována pozornost také provozovací praxi staré hudby (s doprovodem cembala), ale také hudbě duchovní (s doprovodem varhanního pozitivu). Cíle: Po absolvování předmětu: - by měl být student schopen didakticky zhodnotit notový materiál z hlediska jeho použití ve školní praxi, - by měl být student schopen nacvičit a provést základní skladby komorní hudby v různých úpravách, - by měl být student schopen vytvořit a realizovat jednoduchý doprovod písní pomocí Orffova instrumentáře a boomwhackers. Základní studijní literatura: BARON, J. H. Intimate Music: A History of the Idea of Chamber Music. Hildsdale: Pendragon Press, 1998. RAYNOR, H. Social History of Music. New York: Taplinger Publishing Company, 1978. ULRICH, H. Chamber Music. New York: Columbia University Press, 1966. HOLUBEC, J. - PRCHAL, J. - REITTEREROVÁ, V. Nebojme se klasiky: desítka hitů ve snadných úpravách pro neomezený počet hráčů na libovolné nástroje. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2007. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SNP, 1988. Doplňující studijní literatura: Standardní souborový notový materiál (arfiticiální hudba 17.-21. století, lidová hudba, skladby pro děti). Úpravy významných skladeb světové i české hudby a lidových písní pro školní ansámbly.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP: - minimální docházka 50% - domácí nácvik zadaných skladeb |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |