Předmět: Souborová hra 3

« Zpět
Název předmětu Souborová hra 3
Kód předmětu KHV/BSH3@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanzlík Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Coufalová Gabriela, Mgr. Ph.D.
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se souborovou praxí hry v komorních souborech a repertoárem pro různá nástrojová obsazení a jejich možným využitím ve školní praxi. Kromě běžného klasicko-romantického repertoáru pro komorní obsazení bude věnována pozornost také provozovací praxi staré hudby (s doprovodem cembala), ale také hudbě duchovní (s doprovodem varhanního pozitivu). Cíle: Po absolvování předmětu: - by měl být student schopen didakticky zhodnotit notový materiál z hlediska jeho použití ve školní praxi, - by měl být student schopen nacvičit a provést základní skladby komorní hudby v různých úpravách, - by měl být student schopen vytvořit a realizovat jednoduchý doprovod písní pomocí Orffova instrumentáře a boomwhackers. Základní studijní literatura: BARON, J. H. Intimate Music: A History of the Idea of Chamber Music. Hildsdale: Pendragon Press, 1998. RAYNOR, H. Social History of Music. New York: Taplinger Publishing Company, 1978. ULRICH, H. Chamber Music. New York: Columbia University Press, 1966. HOLUBEC, J. - PRCHAL, J. - REITTEREROVÁ, V. Nebojme se klasiky: desítka hitů ve snadných úpravách pro neomezený počet hráčů na libovolné nástroje. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2007. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SNP, 1988. Doplňující studijní literatura: Standardní souborový notový materiál (arfiticiální hudba 17.-21. století, lidová hudba, skladby pro děti). Úpravy významných skladeb světové i české hudby a lidových písní pro školní ansámbly.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Požadavky pro studenty s ISP: - minimální docházka 50% - domácí nácvik zadaných skladeb
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní