Název předmětu | Řízení sboru 4 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/BRS4@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Praktický nácvik skladeb z pozice člena sboru a sbormistra Vedení zkoušky Rozezpívání a nácvik skladby po jednotlivých hlasech i dohromady
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vést samostatně zkoušku pěveckého sboru, zvládnout rozezpívání, nacvičit lidovou píseň, umělou skladbu s doprovodem nebo a capella ve střední obtížnosti, analyzovat a odstraňovat chyby, k nimž může dojít v průběhu zkoušky sboru, samostatně připravit a realizovat veřejné vystoupení se sborem. Témata: Nácvik a provedení kánonu, nácvik a provedení vícehlasé skladby a capella, nácvik a provedené vícehlasé skladby s instrumentálním doprovodem, stylová interpretace lidové písně, stylová interpretace klasické hudby, stylová interpretace populární hudby, jazzu a muzikálu, dramaturgie vystoupení s různým zaměřením, chování na pódiu. Základní studijní literatura: ŠTÍBROVÁ, I. - KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru I. Základní disciplíny práce s pěveckým sborem. Netolice: Jc-Audio, 2009. KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru 1, 2. Technika dirigování. Netolice: Jc-Audio, 2008. KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru 1, 2. Technika dirigování - notová příloha. Netolice: Jc-Audio, 2008. REŽNÝ, P.: Vybrané kapitoly z teorie dirigování a vedení sboru (Multimediální DVD - unifor.upol.cz.), Olomouc: VUP, 2011. REŽNÝ, P. Selected chapters from the theory of conducting and leaderschip of choir (Multimedia DVD - unifor.upol.cz.), Olomouc: VUP, 2011. Doplňující studijní literatura: STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. Praha: Supraphon, 1981. Příslušný notový materiál.
Získání základů potřebných pro vedení pěveckého sboru |
Předpoklady |
Potřebné dovednosti: taktování, klavírní korepetice Splněné zápočty za BRS1@, BRS2@ a BRS3@
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast ve výuce - min. 90% docházka Před zkouškou mít splněny zápočty za BRS1@, BRS2@, BRS3@ Samostatně nacvičit a na koncertě zadirigovat se sborem 1 předem schválenou skladbu a 1 vylosovanou lidovou píseň Pro studenty s ISP: min. 50% docházka Individuální příprava skladby na závěrečný koncert - zkoušku se sborem tvořeným ostatními spolužáky. Před zkouškou mít splněny zápočty za BRS1@, BRS2@, BRS3@ Samostatně nacvičit a na koncertě zadirigovat se sborem 1 předem schválenou skladbu a 1 vylosovanou lidovou píseň |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |