Předmět: Řízení sboru 2

« Zpět
Název předmětu Řízení sboru 2
Kód předmětu KHV/BRS2@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Režný Pavel, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem pěvecká výchova, intonační výchova, rytmická výchova, - objasnit obsah pěvecké, intonační a rytmické výchovy ve sboru, - vysvětlit složení a funkci hlasového ústrojí, - vysvětlit a prakticky předvést základní pěvecké techniky, - vysvětlit a prakticky aplikovat hlasová cvičení a rozezpívání, - objasnit a analyzovat cíle a úkoly intonační výchovy ve sboru, - vysvětlit cíle a prakticky aplikovat prostředky rytmické výchovy v pěveckém sboru, - používat správné metodické postupy. Témata: Pěvecká výchova, hlasové ústrojí, druhy hlasu, hlasové skupiny, pěvecký postoj, pěvecké dýchání, artikulační technika, správné tvoření tónu, vyrovnávání vokálů, střídavý dech, rozšiřování hlasového rozsahu, dynamika a frázování, hlasová cvičení, rozezpívání, hlasová hygiena, vady a poruchy hlasu, zpěv podle notového zápisu, sborová intonace, postup při intonačním nácviku skladby, rytmická výchova a její zvláštnosti ve sboru, rytmický nácvik sborové skladby. Základní studijní literatura: ŠTÍBROVÁ, I. - KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru I. Základní disciplíny práce s pěveckým sborem. Netolice: Jc-Audio, 2009. KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru 1, 2. Technika dirigování. Netolice: Jc-Audio, 2008. KOLÁŘ, J. Sborový zpěv a řízení sboru 1, 2. Technika dirigování - notová příloha. Netolice: Jc-Audio, 2008. REŽNÝ, P. Vybrané kapitoly z teorie dirigování a vedení sboru (Multimediální DVD - unifor.upol.cz.), Olomouc: VUP, 2011. REŽNÝ, P. Selected chapters from the theory of conducting and leaderschip of choir (Multimedia DVD - unifor.upol.cz.), Olomouc: VUP, 2011. Doplňující studijní literatura: STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. Praha: Supraphon, 1981. Příslušný notový materiál.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Pro studenty s ISP: účast min. 50% Ostatní studenti aktivní účast min. 75% V rámci výuky nejméně jednou prakticky provést rozezpívání sboru Se spolužáky ze studijní skupiny nacvičit a na zápočet zadirigovat úpravu lidové písně 3hlas a capella, 2-3 hlas s doprovodem
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní