Předmět: Poslechový seminář evropské hudby 2

« Zpět
Název předmětu Poslechový seminář evropské hudby 2
Kód předmětu KHV/BNPS2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
  • Coufalová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Poslechový seminář evropské hudby prohlubuje, rozšiřuje a doplňuje učivo dějin evropské hudby. Do programu jsou vybírány skladby všech stylových období. Poslech skladeb je doplněn následnou diskusí, ve které studenti mohou vyjádřit svůj názor, konzultovat a obhajovat před kolegy. Cíle: Po absolvován předmětu: - je student schopen analyzovat hudební skladby z hlediska formálního, organologického, interpretačního, scénického - je student schopen formulovat své estetické soudy a sestavit je do podoby hudební recenze Témata: Poslech, analýza a diskuse nad díly světové a české hudby 20. a 21. století: Claude Debussy - Péleas a Melissanda; Igor Stravinskij - Pták Ohnivák, Pulcinella; Steve Reich - Drumming Part; Philip Glass - Einstein on the beach, Satyagraha; Arvo Pärt - výběr z díla; Vít Zouhar - Coronide; Tomáš Hazlík - Lacrimae Alexandri Magni, Aleš Březina - A zítra se bude?; Petr Váša - SSSS, Lišák je lišák; Základní studijní literatura: WAUGH, A. Vážná hudba. Nový přístup k poslechu. Bratislava: Slovo, 1995. ISBN 80-85711-20-6. HERDEN, J. Poslech hudby: sborník příspěvků z konference požádané Katedrou hudební výchovy ve dnech 27. a 28.dubna 1998 na Pedagogické fakultě v Praze. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1998. ISBN 80-86039-67-6. MAZUREK, J. Poslech hudby. Distanční text. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2004. Doplňující studijní literatura: GREENBERG, R. How to Listen to Great Music: A Guide to Its History, Culture, and Heart. Penguin, 2011. ISBN 9781101513958. COPLAND, A. What to Listen for in Music. New York: New American Library, 1999. ISBN 978-1-101-51314-9. HOFFER, CH. Music Listening Today. Boston: Cengage Advantage Books. ISBN 978-0-495-91614-7. KAPILOW, R. All You Have to Do Is Listen - Music from the Inside Out. Hoboken: John Wiley and Sons, 2008. ISBN 978-0-470-443338-5.
V rozsahu náplně daného předmětu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
Doporučená literatura
  • Waugh, A. (1995). Vážná hudba. Nový přístup k poslechu.. Bratislava: Slovo.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní