Název předmětu | Poslechový seminář evropské hudby 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/BNPS1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Poslechový seminář evropské hudby prohlubuje, rozšiřuje a doplňuje učivo dějin evropské hudby. Do předmětu jsou vybírány skladby a jevištní díla všech stylových období. Poslech skladeb je doplněn následnou diskusí, ve které studenti mohou vyjádřit svůj názor, konzultovat a obhajovat před kolegy. Cíle: Po absolvován předmětu: - je student schopen analyzovat hudební skladby a jevištní díla z hlediska formálního, organologického, interpretačního, scénického - je student schopen formulovat vlastní estetické soudy a sestavit je do podoby hudební recenze Témata: Poslech, analýza a diskuse nad díly světové a české hudby v období do konce 19. století: Claudio Monteverdi - Orfeus; hudba piaristů 17. a 18. století (Koutník, Pelikán, Kalous, Brosmann); Georg Friedrich Händel - Teseo, Mesiáš, Rodelinde; Georg Philipp Telemann - Wassemusik; Jean Baptiste Lully - Acis et Galatée; Henry Purcell - Dido and Aeneas; Wolfgang Amadeus Mozart - Apollo et Hyacintus, Don Giovanni; Ludwig van Beethoven - Fidelio Základní studijní literatura: WAUGH, A. Vážná hudba. Nový přístup k poslechu. Bratislava: Slovo, 1995. ISBN 80-85711-20-6. HERDEN, J. Poslech hudby: sborník příspěvků z konference požádané Katedrou hudební výchovy ve dnech 27. a 28. dubna 1998 na Pedagogické fakultě v Praze. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1998. ISBN 80-86039-67-6. MAZUREK, J. Poslech hudby. Distanční text. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2004. Doplňující studijní literatura: GREENBERG, R. How to Listen to Great Music: A Guide to Its History, Culture, and Heart. Penguin, 2011. ISBN 9781101513958. COPLAND, A. What to Listen for in Music. New York: New American Library, 1999. ISBN 978-1-101-51314-9. HOFFER, CH. Music Listening Today. Boston: Cengage Advantage Books. ISBN 978-0-495-91614-7. KAPILOW, R. All You Have to Do Is Listen - Music from the Inside Out. Hoboken: John Wiley and Sons, 2008. ISBN 978-0-470-443338-5.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |