Název předmětu | Intonace a sluchová analýza 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/BNIN2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pohotově intonovat z listu, tj. bez přípravy podle not, - čistě intonovat základní čisté intervaly a diatonické kroky, - rozeznat, definovat a eliminovat distonaci - analyzovat a reprodukovat drobný rytmický útvar v rozsahu max. dvou taktů pohotově z listu, - analyzovat a reprodukovat drobný melodický útvar v rozsahu max. dvou taktů pohotově z listu. Témata: intonační výcvik (diatonické postupy, tzv. volné nástupy podle systému opěrných písní, intonace chromatiky, intervalů církevních stupnic, rytmické, melodické, rytmickomelodické diktáty, sluchová analýza transpozice), reprodukce a poznávání tónů, přirozené a temperované ladění, rytmická cvičení. Základní studijní literatura: DANIEL, Ladislav. Intonace a sluchová analýza I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1994. 95 s. DANIEL, Ladislav. Intonační cvičení I a II. Praha, Panton, 1970. DOLEŽIL, Metod. Intonace a elementární rytmus. Supraphon, Praha 1982. Doplňující studijní literatura: ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2003. 199 s.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |