Název předmětu | Nauka o hudebních formách 2 |
---|---|
Kód předmětu | KHV/BNFO2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Úkolem disciplíny je získání základních znalostí o struktuře hudebních díla (od základních prvků - motiv, téma, figura, pasáž, přes chápání základních tektonických principů k hlavním formovým typům jako jsou malá a velká písňová forma, rondo, sonátová forma a některé další formy instrumentální, vokální a polyfonní hudby). Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - provést harmonický a následně formální rozbor skladby - formulovat souvisle své analytické postřehy Témata: Sonátové cykly, charakteristický kus, preludium, předehra, recitativ, opera, oratorium, koncert, madrigal, chorál, mše Odborná literatura: Janeček, Karel: Hudební formy. Praha, SNKLHU, 1955. Jirák, K.B.: Nauka o hudebních formách. Praha, Panton, 1985. Hlobil, Emil: Nauka o hudebních formách. Praha, Státní hudební nakladatelství. 1963. Zenkl, Luděk: ABC hudebních forem. Supraphon, Praha 1987.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |