Vyučující
|
-
Koucká Ivana, PhDr. Ph.D.
-
Peřinová Markéta
|
Obsah předmětu
|
Jeden ze seminářů je věnován problematice dějin starověkého Egypta, druhý je zaměřen na postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva (demokracie, architektura a sochařství, divadlo a drama, náboženství a mytologie, Římané ve střední Evropě, antické tradice v Olomouci). Součástí obou seminářů je rozbor úryvků z primárních pramenů i kapitol z novodobých publikací a článků v časopisech k tématům jednotlivých seminářů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Získání základního přehledu o dějinách starověkého Egypta, postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva; schopnost rozboru a interpretace základních pramenů a literatury k tématům seminářů.
Získání základního přehledu o dějinách starověkého Egypta, postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva; schopnost rozboru a interpretace základních pramenů a literatury k tématům seminářů.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast v seminářích (příprava ze zadaných seminárních materiálů a literatury), vypracování recenze na jednu publikaci z dějin starověkého Řecka ze zadaného seznamu, prezentování dějin jedné ze zvolených zemí starověkého Předního východu na semináři, úspěšně absolvovat písemný zápočet z dějin antického starověku.
|
Doporučená literatura
|
-
Bleicken, J.:. (2002). Athénská demokracie.. Praha.
-
Borecký, B. a kol.:. Antická kultura.
-
Strouhal, E.:. Život starých Egypťanů..
-
Vachala, B.:. Staří Egypťané..
-
Vernant, J. P.: . Řecký člověk a jeho svět..
-
Vidman, L.:. Od Olympu k Panteonu..
-
Wolters, R.:. Římané v Germánii..
|