Název předmětu | The Rise and Fall of the British Empire |
---|---|
Kód předmětu | KHI/RFB |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Program 0 - Orientation Class 1 - Introduction 2 - Creation of the British Empire in the 16th and 17th Century 3 - Institutionalization of the Empire in the 18th Century 4 - American Independence 5 - Britain in India 6 - Canada, the first Dominion 7 - Australia 8 - Britain and China 9 - British Informal Empire in Latin America 10 - Scramble for Africa 11 - Britain and the World Wars 12 - The Decline and Fall of the Empire Bibliography DALZIEL, Nigel, The Penguin Historical Atlas of the British Empire, New York: Penguin: 2006. FERGUSON, Niall, Empire: How Britain Made the Modern World, London: Penguin, 2004. HYAM, Ronald, Britain's Imperial Century, 1815-1914: a Study of Empire and Expansion, London: Palgrave Macmillan, 2002. JAMES, Lawrence, The Rise and Fall of the British Empire, New York: St. Martin's Griffin, 1997. LEVINE, Phillipa, The British Empire: Sunrise to Sunset, London: Pearson Education, 2013. LLOYD, Trevor Owen, The British Empire 1558-1995, Oxford: OUP, 1996. The Oxford History of the British Empire, Vols. I-IV, Oxford: Oxford University Press, 2001.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
The course of The Rise and Fall of the British Empire will be focused mainly on some of the important patterns regarding the biggest domain of the world - history, economy, social structures, and international relations. Also, every important part or region will be presented in comparison to the others. In case of online classes, the link is here: Lukas Perutka is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: The Rise and Fall of the British Empire Time: This is a recurring meeting Meet anytime Join Zoom Meeting https://cesnet.zoom.us/j/97373111547 Meeting ID: 973 7311 1547
Upon completion of this course, students will be able to use analysis to identify and evaluate the processes of political evolution and transformation of the socioeconomic structures that are characteristic for the British Empire. Students should be able to analyze local problems, not as a series of facts; instead, they should be able to interpret every fact in a broader and wider context of the globalized world of the past and today. Students will also learn how to work individually and excursive proper thinking. Just like according to Rene Descartes: Cogito ergo sum. |
Předpoklady |
The purpose of this course is to present historical, social and economic perspective, introducing students to the analysis of the most important patterns of the British Empire from its beginnings to the process of decolonization in the postwar period. No previous knowledge required as one of the purposes is also to widen and broaden the student's knowledge from high school. The focus will be mainly on the wider context of the British Empire and its role in the global world of the past and present.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test
Attendance and discussion participation - 20 % Home readings and activities - 20 % Essay - 30 % (around 1 500 words, the student chooses the topic and consults it with the lecturer) Final test - 30 % Every part needs to be fulfilled to at least some degree. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023_N24) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023_S24) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (2012) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |