Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Objasnění hlavních myšlenek a principů, na nichž byl postaven napoleonský systém válčení. Pozornost je věnována střetu nové strategie a taktiky boje s již přežitým způsobem vedení války 18. století, proměnám v oblasti struktury, výzbroje a výstroje jednotlivých evropských armád, způsobům vedení boje hlavních druhů vojsk i problematice každodenního života ve vojsku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je postižení a vysvětlení hlavních otázek vývoje evropského vojenství v období napoleonských válek.
Získání hlubších znalostí v oblasti vojenských dějin konce 18. a počátku 19.století.
|
Předpoklady
|
Základní znalost dějinného vývoje sledovaného období.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast v semináři, splnění zadaného seminárního úkolu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bělina Pavel a kol. (2001). Napoleonské války a české země. Praha.
-
Kovařík Jiří. (2005). Orlové Napoleonovy armády: lesk a bída napoleonských válek. Třebíč.
-
Pernes Jiří a kol. (2003). Pod císařským praporem. Historie habsburské armády 1526-1918. Praha.
|