Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Novák Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Výběr a zadání témat upřednostňována budou aktuální témata diskutována v zahraničních impaktovaných periodikách, případně v aktuálních výstupech mezinárodních konferencí. 2. - 8. Odborná diskuse se studenty k vybrané problematice na základě samostudia doporučených informačních zdrojů; konzultace s vyučujícím ohledně přípravy referátu/prezentace. 9. - 13. Prezentace jednotlivých studentů, diskuse k prezentovaným tématům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář rozšiřuje látku probíranou na přednáškách o další atraktivní témata v současné archeologii paleolitu a mezolitu na základě nejnovějších domácích i zahraničních publikací. Studenti písemně vypracují referát z doporučené odborné literatury k vybrané problematice, který odprezentují formou krátké přednášky a společně s vyučujícím budou na probírané téma diskutovat.
Přehled o aktuálním dění v archeologii paleolitu/mezolitu, orientace v současné literatuře, schopnost kritického myšlení při interpretaci archeologických pramenů a vědeckých hypotéz, zdokonalení publikačních a prezentačních dovedností.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v problematice paleolitu a mezolitu na úrovni bakalářského studia, přehled o základní literatuře, studium předmětu Aktuální trendy v archeologii paleolitu a mezolitu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na výuce a konzultacích (26 hodin = 1 kredit); studium informačních zdrojů (25 hodin = 1 kredit); příprava prezentace/referátu (25 hodin = 1 kredit).
|
Doporučená literatura
|
-
Cummings, V., Jordan, P., Zvelebil, M. (eds.). (2014). The Oxford Handbook of the Archaeology and Anthropology of Hunter-Gatherers.. Oxford.
-
Kind, C. (2006). After the Ice Age: settlements, subsistence and social development in the Mesolithic of Central Europe.. Stuttgart.
-
Mellars, P. et al. (2007). Rethinking the human revolution.. Cambridge.
-
Sázelová, S., Novák, M., Mizerová, A. (eds.). (2015). Forgotten times and spaces: New perspectives in paleoanthropological, paleoetnological and archeological studies.. Brno.
-
Svoboda, J. (2016). Dolní Věstonice - Pavlov. Praha.
-
Svoboda, J. (2016). Dolní Věstonice ? Pavlov.. Praha.
|